ελληνικά english 16 Νοε 2018

Αγορά - Οικονομία | Λιανικό Εμπόριο

Οριακή αύξηση στις πωλήσεις τροφίμων

ΓΠ
Τις απόψεις στελεχών του retail τροφίμων για τα κύρια θέματα και προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο κλάδος τους, καταγράφει η 5η 6μηνιαία έρευνα τάσεων του ΙΕΛΚΑ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, τα στελέχη εκτιμούν για 2η χρονιά και με οριακή πλειοψηφία, ότι οι πωλήσεις θα κινηθούν αυξητικά. Αυτό πιστεύει ποσοστό 31%, έναντι 28% που θεωρεί ότι θα υπάρξει μείωση και ποσοστό 40% που εκτιμά ότι θα μείνουν αμετάβλητες.

Μεσοσταθμικά, τα στελέχη εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση 0,1% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιούλιος -Δεκέμβριος 2018 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2017. Όσον αφορά στην εξέλιξη της οικονομικής κατάστασης της χώρας, η πλειοψηφία (53%) θεωρεί ότι παρέμεινε αμετάβλητη, 31% ότι χειροτέρεψε και 16% ότι βελτιώθηκε.

Πρόκειται για καλύτερο αποτέλεσμα σε σχέση με το 2017, το οποίο αποδίδεται μεταξύ άλλων στη βελτίωση των οικονομικών συνθηκών της αγοράς, στις θετικές προσδοκίες για τις πωλήσεις και τις τιμές λόγω ολοκλήρωσης πρόσφατων εξαγορών και συγχωνεύσεων και έναρξη κεφαλαιοποίησής τους, στην ολοκλήρωση της συμφωνίας του Eurogroup, κ.α.

Στο «μέτωπο» των προβλημάτων, στην 1η θέση παραμένει για τα στελέχη η αβεβαιότητα του οικονομικού και κοινωνικού περιβάλλοντος, κάτι που αποδίδεται τόσο στις εσωτερικές εξελίξεις, όσο και στις γενικότερες αλλαγές που διέρχεται ο κλάδος στην Ελλάδα και διεθνώς.

Ο υψηλός ΦΠΑ εξακολουθεί να έχει σημασία για το 51%, ενώ αντίθετα, το πρόβλημα των μειωμένων πωλήσεων πέφτει στη 4η θέση (40% από 59% πέρυσι), λόγω της αναμενόμενης σταθεροποίησης ζήτησης. Η χαμηλή κερδοφορία παραμένει και ενισχύεται ως σημαντικό πρόβλημα (43% από 38%), λόγω της υψηλής τάσης για προσφορές, της ακρίβειας δανεισμού και του υψηλού ανταγωνισμού.

Την πεντάδα των κύριων προβλημάτων συμπληρώνουν οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες (28%), τα ανταγωνιστικά δίκτυα πωλήσεων, οι συνεχείς προσφορές, τα ψηφιακά Μέσα κλπ.

Στις προτεραιότητες, η πλειοψηφία θέτει κατ’ αρχάς την αύξηση πωλήσεων και τη μείωση κόστους λειτουργίας, ωστόσο όλες οι υπόλοιπες έχουν να κάνουν με την καινοτομία και τις επενδύσεις, όπως νέες υπηρεσίες και προϊόντα, καλύτερη εξυπηρέτηση, αναβάθμιση δικτύου και πολυκαναλική διάθεση, αξιοποίηση δεδομένων κ.α.

Πηγή: www.marketingweek.gr/


Σχόλια επισκεπτών

Αυτό το άρθρο δεν έχει σχολιαστεί ακόμα

Νέο σχόλιο



Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.
Κάθε μήνυμα δημοσιεύεται
αφού το εγκρίνει ο διαχειριστής του ιστότοπου.

Χρήσιμα Links Βίντεο εκδηλώσεων