ελληνικά english 19 Φεβ 2019

ΕΕ - Νομοθεσία | Προγράμματα και ενισχύσεις

Ξέμεινε η Ελλάδα από προγράμματα προώθησης

Βασίλης Ζαμπούνης
Ξέμεινε η Ελλάδα από προγράμματα προώθησης
Ανακοίνωσε η Κομισιόν τη νέα περίοδο χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων προώθησης σύμφωνα με τον κανονισμό 1144/2014. Το κακό είναι ότι το ελληνικό ελαιόλαδο δεν συμμετέχει καθώς το πρόγραμμα που υπέβαλλε ο ΣΕΒΙΤΕΛ δεν εγκρίθηκε. Αυτό σημαίνει ότι οι πωλήσεις ελληνικών επώνυμων τυποποιημένων ελαιολάδων στη διεθνή αγορά δέχονται ένα ακόμη πλήγμα, στο βαθμό τουλάχιστον που τα προηγούμενα χρόνια αυτά τα προγράμματα αξιοποιούνταν. Σύμφωνα με την "Εγκυκλοπαίδεια Ελαιοκομίας: Το Ελαιόλαδο" (σελ. 550) την περίοδο 2003-2016 έχουν εγκριθεί στην Ελλάδα περί τα 59 εκ. € για προγράμματα προώθησης ελαιολάδου και επιτραπέζιας ελιάς.

Σημειώνουμε ότι ήδη η Ισπανία υλοποιεί ένα μεγάλο πρόγραμμα προώθησης του ελαιολάδου της ενώ τώρα εγκρίθηκε και για την Ιταλία (μέσω της Οργάνωσης Παραγωγών UNAPROL) που στοχεύει σε  Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ, Καναδά, Μεξικό) με το ποσό των 5,1 εκ. €. Η Ελλάδα (ΣΕΒΙΤΕΛ) θα πρέπει να περιμένει και να ευελπιστεί για την επόμενη περίοδο.

Πάντως, ίσως θα έπρεπε να γίνει στη χώρα μας μία σοβαρή συζήτηση για το ποιες είναι οι «Προτείνουσες Οργανώσεις» του άρθρου 7, του κανονισμού 1144/2014, που είναι σε θέση να υποβάλλουν προγράμματα ώστε να τους εγκριθούν και να τα υλοποιήσουν επιτυχώς με αποτελέσματα.



Σχόλια επισκεπτών

Αυτό το άρθρο δεν έχει σχολιαστεί ακόμα

Νέο σχόλιο



Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.
Κάθε μήνυμα δημοσιεύεται
αφού το εγκρίνει ο διαχειριστής του ιστότοπου.

Χρήσιμα Links Βίντεο εκδηλώσεων